اگرچه حزب نازی و رهبر مقتدر آن یعنی آدولف هیتلر امروزه به واسطه اقدامات نظامی و تولید تسلیحات پیشرفته مشهرو هستند، اما جالب است بدانید که موضوع حمل و نقل، یکی از موارد کلیدی در اندیشه هیتلر محسوب میشده است.
داریوش تیمسار متولد 1302 در تهران است. وی که از دوران نوجوانی علاقه ویژه ای به پرواز داشت پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان البرز ، برای فراگیری فنون خلبانی در باشگاه هواپیمایی که بعدها به نام باشگاه هواپیمایی کشوری معروف شد ثبت نام کرد و در سال 1323 از این باشگاه فارغ التحصیل شد.
آنچه که من راجع به خانواده ام می توانم بگویم این است که پدر من یک مرد روحانی بود و تحصیلاتی که من در تهران کردم اول در مدرسۀ شرف بود و بعد از مدرسۀ شرف به مدرسۀ آلمانی رفتم آنجا در واقع متوسطه را در قسمت فنی تمام کردم و بعد برای رفع احتیاجات راه آهن عده ای در حدود سی نفر از وزارت راه می فرستاد به آلمان و من جزو آن هیئت به آلمان فرستاده شدم.
نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.
در سی سال قبل مسیو کرشیش (August Karl Krziž) نمساوی (اتریشی) و معلم توپخانه مدرسه مبارکه دارالفنون به استمداد شاگردان خود نقشه ای از تهران برداشت که ابعاد آن را به قدم پیموده بودند و زوایا را به تقریب گرفته بودند که اعتبار علمی نداشت و تخمینی بود.